Navigation Bar

Saturday, December 18, 2010

SETAHUN SUDAH BERLALU...


Masa terus berlalu pergi meninggalkan kita. Hari-hari yang dilalui menjadi pedoman dalam meneruskan kehidupan yang serba mencabar. Tanpa disedari hari ini genap sudah setahun (mengikut kiraan tahun hijrah) saya menceburkan diri dalam dunia blog. Pengalaman suka-duka dalam menyiapkan sesebuah entri semakin mematangkan saya dalam arena penulisan dunia maya ini. Bermula daripada proses mencari idea, mengarang, " blog walking" hinggalah menyiarkan entri memerlukan komitmen yang berterusan. Dalam kesibukan saya menyiapkan tugasan seharian, saya berjaya juga menyiarkan sebanyak 30 entri seperti berikut :

01. LANGKAH PERTAMA BERMULA...

02. BERBALOI-BALOI...
03. NOSTALGIA...
04. AKUKAH TANGGANG ?
05. JANGAN KITA LUPA...
06. DESA TERCINTA...
07. ZOOM MALAYSIA : PERLIS
08. aku kecil... KAU BESAR...
09. ZOOM MALAYSIA : TAMAN NEGERI ROYAL BELUM
10. ZOOM MALAYSIA : KELANTAN
11. APA TERUK PEGANG ANJING ?
12. SELAMATKAN HUTAN KITA...
13. OH RAMADHAN... OH SYAWAL...
14. RAMADHAN DATANG LAGI...
15. ITU BARU HUKUMAN DUNIA...
16. FALSAFAH DULU DAN SEKARANG...
17. BILA SUSU DIBALAS TUBA...
18. TIKA BUNGA-BUNGA RINDU BERGUGURAN...
19. MERDEKAKAH KITA ?
20. RAYA DULU... RAYA SEKARANG...
21. AIDILFITRI TIBA LAGI...
22. SEUNTAI KATA UNTUK DIRASA...
23. FACEBOOK OH FACEBOOK...
24. ZOOM MALAYSIA : MELAKA
25. 10.10.10 : SEPULUH YANG SEMPURNA...
26. REFLEKSI PERASAAN...
27. 20.10.2010 : ADAKAH INI HARI TERAKHIR KITA ?

28. AYAH DAN IBU...
29. ZOOM MALAYSIA : PULAU LANGKAWI
30. ZOOM MALAYSIA : PULAU AMAN

Walaupun entri yang saya siarkan kurang mendapat komen daripada pembaca, itu bukanlah penghalang untuk saya menghasilkan lebih banyak entri yang lebih segar, matang dan berinfomasi pada tahun-tahun mendatang. Melalui komen-komen positif yang diterima di ruangan bicara kata, saya amat optimis untuk berkongsi pengalaman saya dengan masyarakat. Sekurang-kurangnya pengalaman saya ini dapat dimanfaatkan oleh kita semua kerana pengkongsian blog ini adalah memberi kepuasan kepada diri saya. Sesungguhnya apa yang baik itu datang daripada Allah, dan yang buruk itu adalah daripada kelemahan diri saya sendiri.


Salam Maal Hijrah 1432 H.

No comments:

Related Posts with Thumbnails